Model Train Forum banner
41 - 60 of 187 Posts
Dat is goede info om te hebben. Ik ben hier een newbie en heb een K-line 0/027 baan. Het is een kleine ovale baan met een locomotief plus twee wagons. Ik ben van plan om uit te breiden voor de kleinkinderen of dat is tenminste mijn excuus. Hoe dan ook, ik denk erover om te beginnen met een tafel van 4x8 die aan een katrolsysteem in mijn mancave hangt, nou ja, misschien twee. 8x8 klinkt beter, maar ik probeer te verifiëren of K-line en Lionel-rails samenwerken. Echt blij dat ik dit forum heb gelezen voordat ik auto's begon te kopen.

Ik denk dat we hier allemaal volwassen zijn. Ik ben 44 jaar oud en getrouwd. Ik heb het grootste deel van mijn leven meth (drugs) gebruikt. Ik heb altijd in aliens geloofd en vertelde mensen als grap dat het moederschip mijn adres kwijt was en dat ik hier vastzat. En meth was mijn brandstof = alienbrandstof. Nou, mijn vrouw en ik zijn volwassen geworden en zijn gestopt. Dat is 10 jaar geleden. Ik behield de naam als herinnering aan een vorig leven. Ik probeer nu hard om een beter leven te leiden. Ik doe veel vrijwilligerswerk voor mensen in nood in de kerk en de lokale voedselbank, omdat ik er zelf ben geweest, kan ik me inleven. Ik denk dat je kunt zeggen dat ik vrede heb gesloten met de Heer. Het kostte me een tijdje en veel telefoontjes, maar ik heb vrede gesloten met mijn demonen uit het verleden. Ik zou niets willen veranderen aan mijn verleden, want dat zou de hele loop van mijn leven veranderen. En die ervaringen maken wie ik vandaag ben. En ik ben goed met de man in de spiegel en geloof dat ik in het reine ben met de Heer. Op de dag des oordeels zal ik het ontdekken.

Dat is goede info om te hebben. Ik ben hier een newbie en heb een K-line 0/027 baan. Het is een kleine ovale baan met een motor plus twee wagons die ik van plan ben uit te breiden voor de kleinkinderen, of dat is tenminste mijn excuus. Hoe dan ook, ik denk erover om te beginnen met een tafel van 4x8 die aan een katrolsysteem in mijn mancave hangt, nou ja, misschien twee. 8x8 klinkt beter, maar ik probeer te verifiëren of K-line en Lionel rails samenwerken. Echt blij dat ik dit forum heb gelezen voordat ik auto's ging kopen
Het zou fijn zijn als iemand je vraag daadwerkelijk beantwoordde, hè? :rolleyes:

Wat voor soort rails Lionel buisrails en k-line buisrails, ja, het werkt samen, maar dat zou O-schaal zijn. De k-line O buisrails zoals de Lionel O buisrails is iets hoger dan O/27 buisrails.

Zie je het verschil?

Nu heb je het niet over de k-line snap track, toch?
Lionel heeft ook fast track?
Er is meer te vertellen.

Laat ons weten over welk type je het hebt. :smokin:

Het zou fijn zijn als iemand je vraag daadwerkelijk beantwoordde, hè? :rolleyes:

Wat voor soort spoor? Lionel buisspoor en k line buisspoor ja, het zal samenwerken, maar dat zou O-schaal zijn. Het k line O buisspoor zoals het Lionel O buisspoor is iets hoger dan O/27 buisspoor.

Zie je het verschil?
View attachment 28682

Nu heb je het toch niet over het k line snap track, toch?
Lionel heeft ook snelspoor?
Er is meer te vertellen.

Laat ons weten waar je het over hebt. :smokin:
Ik denk het niet. :dunno:

Om je oorspronkelijke vraag te beantwoorden: ja, de K-line rails die je hebt, werken prima met Lionel buisvormige O27 rails. Ik heb beide merken zelf (plus Marx en misschien nog anderen), en ze werken allemaal samen, ongeacht het decennium waarin ze zijn gemaakt. Let gewoon op de staat als je gebruikte rails koopt. Hoewel de meeste rails in bruikbare staat kunnen worden teruggebracht, zijn ze soms zo gecorrodeerd of kromgetrokken dat de moeite niet loont. De jouwe ziet er praktisch gloednieuw uit!

Merk ook op dat O en O27 niet hetzelfde zijn. O27-bochten vormen een cirkel met een diameter van 27 inch. O-bochten vormen een cirkel met een diameter van 31 inch. De twee typen kunnen niet gemakkelijk worden gemengd. Sommige locomotieven en wagons vereisen grotere diameters dan O27, anders ontsporen ze. Als je naar producten op de websites van Lionel of MTH kijkt, staat de minimale boog die een stuk aankan in de beschrijving.

Houd er rekening mee dat de minimale krommingsspecificaties echt minimaal zijn, en zelfs dan werken sommige ervan niet correct op die krommen. Ik heb met name gezien dat de Lionel Three Truck Shay problemen heeft op O31- en O36-rails, hoewel hij daarop zou moeten werken. Ik heb ook opgemerkt dat de Lionel 2-8-0 Consolidation niet rijdt op O36 of O31, hoewel deze ook voor O31 is gespecificeerd.

Dus de O- en 027-rails zijn hetzelfde, alleen met een kleinere draaicirkel. Mijn 027-auto's werken prima op 0-spoorrails, toch? Als ik nu een grotere lay-out ga bouwen, kan ik beide rails samen gebruiken, zolang ik maar bij de 027-auto's blijf. Is er een punt waarop ik meer stroom nodig heb? Ik vind de grootte van deze 027-auto's prettig en ik heb ze al, ik wil ze graag houden, maar als 027 beperkt wat ik kan rijden, moet ik dan misschien voor 031 of 036 gaan?

Bedankt voor de info over de maatverschillen tussen de verschillende merken. Ik zal nota nemen van de kleine tot opvallende verschillen in maat als het gaat om elk merk, wanneer ik in de herfst in mijn aankomende lay-out project ga investeren.

De flenzen op de wielen van voor de oorlog zijn groter dan de flenzen op de wielen van na de oorlog. De kruisingen van voor de oorlog werken niet goed met naoorlogse wagons, en vice versa. De kruisingen hebben hetzelfde onderdeelnummer, dus je moet ze testen. Ik heb geen 022 wissels geprobeerd.
Mijn gok is dat de o22 wissels prima zouden moeten werken met de vooroorlogse wiel flens. :dunno:

41 - 60 of 187 Posts