Model Train Forum banner
21 - 40 of 40 Posts
Discussion starter · #21 ·
Nieuwe luidspreker besteld en wordt vervangen zodra deze arriveert. Ik heb een paar andere vragen over deze MTH Railking locomotief. Ten eerste gebruik ik een Lionel ZW 275 transformator (bedrijf in conventionele modus) met een claxonknop. Werkt prima met de MTH. Ik begrijp dat er met Loco Sound ook een bel is die geactiveerd kan worden. Ik heb een Lionel activeringsknop en heb deze volgens de instructies bedraad, maar geen bel, helemaal geen geluid. Ik heb in eerdere berichten gezocht en niets gevonden dat me echt zou helpen. Is het mogelijk om de bel te activeren? Ten tweede heeft de vorige eigenaar een reparatie uitgevoerd aan de voorkant van de ketel en een groen gekleurd product gebruikt om de voorkant weer vast te zetten. Het zou er veel beter uitzien als ik het gebied zou kunnen schilderen. Het heeft een lichtgrijze kleur. Weet iemand waar ik deze verfkleur kan krijgen? Ook is het licht erg zwak en ik vraag me af of het licht op de juiste positie in de ketel zit? Ik heb geprobeerd schema's of goede foto's te vinden van de voorkant van een MTH Railking stoomlocomotief die dit zou bevestigen. Waardeer de feedback. Ik weet dat ik veel op uw expertise vertrouw.

Hallo daar. Mijn RailKing Pacific (van een treinset, met LocoSound) heeft wel een bel, maar de knop moet even worden ingedrukt om hem te activeren. Alles ziet er goed uit met de koplamp; als hij zwak is, probeer dan misschien de lamphouder schoon te maken met een wattenstaafje? Kan een slechte verbinding zijn. Ik gebruik meestal een wattenstaafje en wat elektrische contactreiniger (op het wattenstaafje) om lamphouders en soortgelijke items schoon te maken. Ik weet het niet zeker over de retoucheerverf, sorry. Ter referentie hier is een foto van het chassis van mijn LocoSound stoomlocomotief, met een vergelijkbare koplamp/rookunit beugel:
Image

Dat is een goed punt, daar had ik niet aan gedacht. De MTH-ondersteuningswebsite vraagt om een 6V-lamp; Ik heb uiteindelijk online 6 volt, #378 lampen voor de mijne gekocht. Ik denk dat het MTH-onderdeelnummer CA0000038 is voor de OEM-koplamp.

Discussion starter · #26 ·
Ik ben momenteel niet thuis, maar kom volgende week terug. Ik zal zeker de lamp controleren en deze zo nodig vervangen. Het helpt dat er een foto van de locatie van de lamp is. Ik herinner me dat mijn beugel hoger is dan die van jou. Ik ben bezorgd dat deze is aangepast. Ik kom volgende week bij jullie terug. Bedankt voor de hulp. Zal het opnieuw proberen door de belknop langer ingedrukt te houden. Nogmaals bedankt.

Geen probleem, ik help graag :). Achteraf gezien ben ik vergeten dat ik inderdaad een vergelijkbare MTH 2-8-0 in de "kerker"/kelder heb. Het is mogelijk dat iemand de beugel heeft verbogen bij het opzetten van de behuizing, maar als de beugel vierkant is, moet het goed zijn:

Image

Bovendien, als de puffende rook de schoorsteen verlaat, zou alles in lijn moeten liggen, aangezien de koplampbeugel ook dienst doet om de rookunit te ondersteunen. (y) Succes met je locomotief, de mijne is een goede loper.

Discussion starter · #28 ·
Geen probleem, ik help graag :). Achteraf gezien ben ik vergeten dat ik inderdaad een vergelijkbare MTH 2-8-0 in de "kerker"/kelder heb. Mijn originele foto was een vergelijkbare locomotief, maar met een andere koplampsteun. Ik veronderstel dat het mogelijk is dat iemand de beugel heeft gebogen bij het plaatsen van de behuizing, maar als de beugel vierkant is, moet het goed zijn:

View attachment 648061

Bovendien, als de puffende rook de schoorsteen verlaat, zou alles in lijn moeten zijn, aangezien de koplampbeugel ook dubbel dienst doet om de rookunit te ondersteunen. (y) Succes met je locomotief, de mijne is een goede loper.
Bedankt voor de foto. Het zal helpen als ik terugkom van een kleine vakantie aan de oostkust (Maine op dit moment). Ik kom uit Louisiana en geniet hier van de bezienswaardigheden. Dit zal helpen omdat ik geloof dat mijn beugel 90 graden heeft, zoals op je foto. Als ik terug ben, zal ik zeker alles controleren.

Discussion starter · #29 ·
PS/2 en Locosound Railking zouden een 6V-lampje hebben, PS/1 heeft vaak een 12-14V-lampje. Natuurlijk heeft PS/3 LED's voor alle lampen.
John,
De luidspreker vervangen volgens uw uitstekende aanbeveling en terwijl ik de nieuwe installeerde, merkte ik deze twee draden op, een rode en een zwarte (zie foto). Ik vraag me af of er misschien een batterij is verwijderd. Om eerlijk te zijn, de schroeven die de printplaat vasthouden, hebben nog steeds het materiaal dat ze gebruiken om te laten zien dat er niet aan de printplaat is geknoeid. Als ik de motor opzoek, staat er PS/2. Ik ben zeker geen expert, integendeel. Gewoon in de war. Waardeer uw hulp en input. Zet me op het rechte pad.

Zorg goed voor jezelf,
ted

Attachments

John,
De luidspreker vervangen volgens uw uitstekende aanbeveling en terwijl ik de nieuwe installeerde, merkte ik deze twee draden op, een rode en een zwarte (zie foto). Ik vraag me af of er misschien een batterij is verwijderd. Om eerlijk te zijn, de schroeven die de printplaat vasthouden, hebben nog steeds het materiaal dat ze gebruiken om te laten zien dat er niet aan de printplaat is geknoeid. Als ik de motor opzoek, staat er PS/2. Ik ben zeker geen expert, integendeel. Gewoon verward. Waardeer uw hulp en input. Zet me op het rechte pad.

Zorg goed voor jezelf,
ted
De Locosound-motoren hebben geen batterij, dus het is niet voor een batterij. Wat ik je zeker kan vertellen, is dat de printplaat die in de locomotief zit GEEN PS/2 is, maar een Locosound-printplaat. Ik heb geen idee of iemand de PS/2-printplaat heeft vervangen toen deze defect raakte door een Locosound-printplaat, de bedrading is erg vergelijkbaar.

Discussion starter · #31 ·
De Locosound-motoren hebben geen batterij, dus het is niet voor een batterij. Wat ik je zeker kan vertellen, is dat de printplaat in de locomotief GEEN PS/2 is, maar een Locosound-printplaat. Ik heb geen idee of iemand de PS/2-printplaat heeft vervangen toen deze defect raakte door een Locosound-printplaat, de bedrading is erg vergelijkbaar.
Bedankt John. Ik heb de luidspreker vervangen zoals je suggereerde en toen zag ik de rode en zwarte draad, dus ik dacht dat dat misschien voor de batterij was. Hij stampt, rookt en de claxon gaat af, wat ik betwijfel of zou gebeuren als het inderdaad een PS/2-printplaat was. Ik heb het belgeluid nog niet kunnen krijgen, hoewel ik een Lionel-geluidsactiveringsknop heb geĂŻnstalleerd en deze heb ingedrukt zoals werd voorgesteld. Ik bestel weer een nieuwe lamp zoals je hebt voorgesteld. De lamp is erg zwak, wat me doet geloven dat het geen 6 volt lamp is, zoals je dacht dat het geval was. Bedankt voor je hulp. Ik waardeer het net als de suggesties die anderen aanbieden. De hulp hier is fantastisch.

ted

Dank je John. Ik heb de luidspreker vervangen zoals je suggereerde en toen zag ik de rode en zwarte draad, dus ik dacht dat die misschien voor de batterij was. Hij sputtert, rookt en de claxon gaat, wat volgens mij niet zou gebeuren als het inderdaad een PS/2-bord was. Ik heb het belgeluid nog niet kunnen krijgen, hoewel ik een Lionel geluidsactiveringsknop heb geĂŻnstalleerd en deze heb ingedrukt zoals voorgesteld. Ik bestel weer een nieuwe lamp zoals je suggereerde. De lamp is erg zwak, wat me doet vermoeden dat het geen 6 volt lamp is, zoals je dacht. Bedankt voor je hulp. Ik waardeer het net als de suggesties die anderen aanbieden. De hulp hier is fantastisch.

ted
Moeilijk te zeggen over de bel, maar ik vermoed dat er iets met de geluidsactiveringsknop is dat niet genoeg DC-offset geeft om de bel te activeren.

Discussion starter · #34 ·
De lamp vervangen, maar het hielp niet. Ik kon zien dat de voorkant van de ketel was veranderd. Ik nam aan dat het met een ketel was die bij die motor hoorde - nou ja, je weet wat het betekent als je aanneemt. Ik vond wat foto's van de locomotief en er was een andere voorkant geĂŻnstalleerd met wat snijden en carrosserieplamuur - geen uitstekende klus - daar ga ik aan werken. Wat er gebeurt, is dat de lamp te hoog zit voor het locomotieflicht, omdat de vervangende voorlamp lager is dan zou moeten. Omdat het zeker niet af fabriek is, heb ik wat LED-strips geĂŻnstalleerd en het ziet eruit zoals het hoort - maak de voorkant van de ketel maar niet open - lol. Ik kan de bel nog steeds niet laten rinkelen, maar ik ben ermee bezig. Wilde jullie allemaal die geholpen hebben even een update geven. Nogmaals bedankt,
ted

Bedankt. Ik heb het niet opgegeven. Zal een andere activeringsknop proberen.
Heb je een naoorlogse transformator met een werkende fluitknop? Gebruik die, maar keer de transformatorleidingen om naar de buitenste en middelste rails. Dat keert de DC-offset naar de locomotief om om de bel te laten rinkelen.

Discussion starter · #36 ·
Heeft u een naoorlogse transformator met een werkende fluitknop? Gebruik die, maar keer de transformatorleidingen om naar de buitenste en middelste rails. Dat zal de DC-offset naar de locomotief omkeren om de bel te laten rinkelen.
Mike,
Begrijp ik dit goed, neem de spoorconnector en plaats deze in plaats van op de buitenste en middelste rails, waar de binnenste en middelste rails worden gebruikt, dan zou door op de Lionel-signaalactiveringsknop te drukken de bel moeten rinkelen? De claxonknop op de ZW-transformator laat de claxon klinken zoals het hoort. Ik zal dit zo snel mogelijk proberen. Bedankt voor de suggestie als dat is wat u daadwerkelijk suggereert. Heb ik gelijk? Trouwens, als het werkt, laat ik het je weten.
ted

Mike,
Begrijp ik dit goed, neem de spoorconnector en plaats deze in plaats van op de buitenste en middelste rails, waar de binnenste en middelste rails worden gebruikt, dan zou dit door op de Lionel-signaalactiveringsschakelaar te drukken de bel moeten laten rinkelen? De claxonknop op de ZW-transformator laat de claxon wel werken zoals het hoort. Ik zal dit zo snel mogelijk proberen. Bedankt voor de suggestie als dat is wat je daadwerkelijk suggereert. Heb ik het goed? Trouwens, als het werkt, laat ik het je weten.

ted
Nada. Laat je lock-on op zijn plaats en wissel de draden van de ZW ernaar (d.w.z. ZW gemeenschappelijke aansluiting D naar binnenrail en gasklep aansluiting A naar buitenrail). Dat keert de DC-voorspanning naar de rail om. Dus de fluit/claxonknop van de ZW wordt een belknop. Dit is alleen om te testen of je activeringsschakelaar het probleem is. Als de bel rinkelt, zijn er problemen met de schakelaar. Zo niet, dan is er een probleem in de locomotief om de bel te activeren. Wissel na de test de ZW-aansluitingen terug naar de standaard spoorbedrading.

Discussion starter · #38 ·
Nada. Leave your lock-on in place and switch the wires from the ZW to it (i.e. ZW common terminal D to inside rail and throttle terminal A to outside rail). That will reverse the DC bias to the track. So the ZW's whistle/horn button becomes a bell button. This is just to test whether your activation switch is the problem. If the bell rings it's issues with the switch. If it doesn't, issue within the loco to activate the bell. After the test, switch the ZW terminals back to stand track wiring.
Mike,
Eindelijk de kans gehad om te proberen wat je voorstelde. Nog steeds geen bellen - alleen claxon. Dit kan betekenen dat het belcircuit niet werkt. Ik denk dat ik gewoon blij moet zijn met de claxon. Kon altijd het bord upgraden van een LocoSound-bord naar een ???
Bedankt
ted

Mike,
Eindelijk de kans gehad om te proberen wat je voorstelde. Nog steeds geen bellen - alleen claxon. Dit kan betekenen dat het belcircuit niet werkt. Ik denk dat ik gewoon blij moet zijn met de claxon. Kan altijd het bord upgraden van een LocoSound-bord naar een ???
Bedankt
ted
Als er een handleiding is, moet je die misschien lezen :) Het kan een instelling of schakelaar zijn.

Discussion starter · #40 ·
Als er een handleiding is, moet u deze mogelijk lezen :) Het kan een instelling of schakelaar zijn.
Helaas werd er geen handleiding meegeleverd. Ik heb het via een veiling gekocht en het zou eigenlijk een PS2-bord moeten hebben, maar heeft in feite een Loco Sound. De voorkant van de ketel is vervangen door een van een ander model. Het is echt aangepast. Bedankt voor je hulp.

ted

21 - 40 of 40 Posts