Model Train Forum banner
21 - 40 of 48 Posts
Tak, mają płytę interfejsu komputerowego, która używa standardowego kabla USB do drukarki. Myślę, że kosztują około 60 dolarów. Mam działający system NCE z JMRI, ale jak dotąd nie zrobiłem z tym nic innego, poza zabawą z Decoder Pro.
To dobrze. W miarę jak zdobywasz więcej lokomotyw, bardzo łatwo jest śledzić je za pomocą JMRI i wszystkich ustawień CV.
 
Tak, ale NCE Power Cab nie ma oddzielnych wyjść dla toru programowania. Musisz powiedzieć urządzeniu ręcznemu, aby przeszło w tryb toru programowania... Więc bez względu na wszystko, muszę mieć pewność, że albo wybieram właściwą lokomotywę na torze głównym, albo usuwam wszystkie inne lokomotywy przed zaprogramowaniem tej, którą chcę.
Możesz podłączyć przełącznik DPDT, który umożliwi zasilanie toru programowania lub toru głównego. Pozwoli to na programowanie w trybie toru programowania bez wpływu na inne lokomotywy. Tor programowania wykorzystuje izolowane złącza i jest okablowany w taki sposób, że będzie zasilany albo z resztą układu, albo samodzielnie do programowania.
 
Tak... Jestem w trakcie (od zeszłego lata, lol) budowy prawdziwego toru testowego/programowania. Próbuję zdecydować, czy powinienem ukończyć drugi system NCE, czy też skorzystać z MRC Prodigy AdvSq, który mam.

W przypadku NCE mam już wszystko, czego potrzebuję, z wyjątkiem tego, że dzielę jeden PowerCab, który mam, między 2 systemy. Kosztowałoby to ponad 100 dolarów za drugi powercab, ale wtedy oba moje systemy byłyby takie same. Ale w przypadku systemu MRC potrzebowałbym tylko stosunkowo niedrogiego kabla.

Następnie jest cała JMRI i inne sterowniki magistrali szeregowej, które muszą być zainstalowane, aby JMRI działało. Zajęło mi trochę czasu, zanim to wszystko rozgryzłem i teraz działa z NCE. Boję się spróbować innego systemu, ponieważ będzie to wymagało znalezienia, pobrania i zainstalowania sterowników dla tego systemu... Jeśli działa...

I na razie nie mam nic przeciwko używaniu tego samego PowerCab dla każdego systemu. To nie tak, że chcę pozwolić na jazdę kilku pociągów podczas programowania innego. Robię jedno lub drugie, więc odłączenie go od mojego głównego układu i przeniesienie na tor programowania nie stanowi problemu.

I wreszcie ostatecznie chcę sterować zwrotnicami i trasowaniem pociągów z Panel Pro... Więc posiadanie tego samego systemu dla obu byłoby idealne
 
Myślę o przejściu na system ESU ECoS. Myślę, że jest lepiej dostosowany do europejskiej kolei, ale NCE nigdy nie sprawiło mi żadnych problemów (z wyjątkiem kiepskiego pokrętła regulacji prędkości). Dużo €€€ też. Wciąż się nad tym zastanawiam. Ma wiele zalet jako zaawansowany kontroler i jest kompatybilny z Wi-Fi, co pozwala na dodanie bezprzewodowego kontrolera kabiny.

Jest też kontroler Wi-Fi, który nie jest tak uciążliwy jak pełna konsola ECoS, o którym też myślę. Jest o około €200,00 tańszy niż model konsoli i w pełni kompatybilny z ECoS.

Te dwa systemy zapewniają również pojemność 7A out of the box.

ECoS:

Image


ECoS Mobil Control

Image
 
Będąc DCC było czymś nowym w branży, kiedy w 2004 roku decydowałem się na zakup zestawu sterującego, dołączyłem do klubu modelarstwa kolejowego DCC, aby dowiedzieć się wszystkiego o DCC. Klub miał procaby NCE i uczyłem się na tym systemie i było to w mojej opinii dość proste. Jeździliśmy na inne układy DCC w weekendy "railstops", w domach innych modelarzy, gdzie mogłem doświadczyć sterowania MRC i Digittrax. Mogłem porównać funkcje innych systemów. Dowiedziałem się, że Digittrax ma proste, łatwe w użyciu dekodery, ale system DCC nie był tak prosty jak NCE, MRC brakowało w innych obszarach, jak wspomniano. Więc to naprawdę było dla mnie oczywiste, na początku milenium, że powinienem kupić kompatybilne sterowanie, które mogłoby być używane na imprezach klubowych. Więc ustawiłem swój układ tak, aby członkowie klubu mogli odwiedzać i uruchamiać swoje pociągi na weekendowym railstopie na moim układzie, używając NCE.
Więc, coś do rozważenia, JEŚLI planujesz dołączyć do klubu modelarstwa kolejowego lub jeździć na układach innych ludzi. Zobacz, czego używają i spróbuj być kompatybilnym z najpopularniejszymi, jeśli to w ogóle opcja. Dziś, gdy DCC-owcy tworzą własne systemy sterowania DCC, może to nie być realna opcja. Oto dobry artykuł na ten temat... https://dccwiki.com/Selecting_A_Digital_Command_Control_System
 
Zacząłem od Roco z21start -- "białego" pudełka i towarzyszącego mu routera TPLink (nadal używam go do programowania na piętrze).

Następnie znalazłem używany Digikeijs DR5000 za pół ceny na ebayu i spróbowałem, ponieważ używa tej samej aplikacji z21, co rzeczywisty system z21start. Kosztowało mnie to 108 dolarów... spróbuj znaleźć tańszy, kompletny, uniwersalny kontroler sprzętowy dcc w innym miejscu za tę cenę!

Teraz myślę o dodaniu ulepszenia Wi-Fi YaMoRC YD9401 dla DR5000, gdy stanie się dostępne około kwietnia. Wygląda na łatwe do zainstalowania.

Wkrótce wydana centrala YaMoRC YD-7001 będzie również korzystać z aplikacji z21. (powyższy zestaw YD 9401 faktycznie "ulepsza" DR5000 "do" odpowiednika YD-7001).

Co jest "wspólnego" we wszystkich tych rzeczach, jest kluczowe dla "moich doświadczeń z dcc":
Aplikacja Roco z21.
Jest BEZPŁATNA -- pobieranie i korzystanie z niej jest całkowicie bezpłatne.
Dostępna na Androida lub iOS i działa na każdym smartfonie lub tablecie.

Wszystkie powyższe "pudełka" sprzętowe mogą z niej korzystać -- kompatybilność z21 jest wbudowana w sprzęt.

Jeszcze raz... wszystko jest "w aplikacji".
Właściwy interfejs użytkownika (do konfiguracji, uruchamiania, programowania) jest tym, co "tworzy doświadczenie" z dcc. To różnica między intuicyjną łatwością użytkowania a koniecznością walki tylko po to, by "rozpocząć podstawy".

Nigdy nie musiałem przeglądać żadnych instrukcji, aby to wszystko działało.
Tylko kilka filmów z YouTube, znalazłem kilka wskazówek online, a reszta "po prostu sam to rozgryź".

I... starzenie się, wzrok nie jest już taki sam... posiadanie tabletu, na którym można go uruchomić, ułatwia widzenie!
Image
 
Jestem na rynku i szukam również mojego pierwszego i jedynego systemu DCC. Jestem prawie w 100% pewien, że wybiorę system ESU Cab Control. Chociaż lokalna pomoc może być trudniej dostępna, pociąga mnie jego konstrukcja i użycie Androida (jestem również wczesnym użytkownikiem) oraz fakt, że jest bezprzewodowy od razu po wyjęciu z pudełka. Posiada regulowany zasilacz, co ułatwia przejście z małego na większy układ bez konieczności modernizacji. Uważam również, że ESU loksound jest niezrównany i chcę używać Lokprogrammera. Jest wiele innych pozytywów, ale także kilka negatywów, o ile je znasz i możesz je pominąć.
 
Muszę powiedzieć, że po przeczytaniu recenzji zgadzam się z dużą jej częścią.
Mam komendę ez i właśnie dostałem power cab. Podoba mi się komenda ez, gdy moja córka pomaga mi prowadzić pociągi. Obsługuje swój tablet z moimi trzema lokomotywami blunami, a ja obsługuję komendę ez, albo się zmieniamy i ona używa komendy ez, ponieważ jest bardzo prosta w użyciu.
Uwielbiam power cab do strojenia moich dekoderów, które nie są blunami lol. Było łatwe do zrozumienia i użycia. Łatwo było również podłączyć go do mojej trasy ez za pomocą dołączonej wiązki przewodów bachmann.
 
Zacząłem od NCE Powercab. Mam również MRC Prodigy Advance Sq., który był częścią aukcji, którą wygrałem zeszłego lata. Myślałem, że użyję tego systemu MRC z JMRI do programowania na prawdziwym torze testowym/programowania, ale potem zostałem wykolejony (gra słów zamierzona) przez fakt, że nikt nie miał w magazynie własnego kabla USB. Potem odkryłem, że XL Systems ma jeden... podobno XL to firma, która faktycznie wyprodukowała wiele rzeczy MRC.

Zanim zdałem sobie sprawę, że kabel systemu XL może działać, pomyślałem, że po prostu wezmę drugi panel NCE i będę zabierał power-cab w tę i z powrotem. Z NCE potrzebujesz zarówno PowerCab, jak i panelu, aby uruchamiać pociągi lub dokonywać jakiegokolwiek programowania. Panele są niedrogie, ale PowerCaby już nie.

Teraz myślę, że po prostu sprzedam system MRC i kupię drugi Powercab, ponieważ to wszystko, czego teraz potrzebuję, aby mieć kompletny drugi system NCE.
Jeśli chcesz drugi pilot, możesz użyć ich przepustnic, co nie jest tak dużo. Lub jeśli chodzi o manewrowość, najlepiej kupić bezprzewodową kabinę i system bezprzewodowy. Twój powercab może być bezprzewodowy, nie wiem, czy z tyłu jest miejsce na baterie, wtedy potrzebujesz tylko systemu bezprzewodowego, który łączy się z twoją magistralą kabiny.
 
Ludzie, jestem zadowolony ze wszystkich trzech moich kontrolerów DCC i chcę je porównać.

BACHMANN'S EZ COMMAND

Ten prosty kontroler jest dostarczany z zestawami pociągów Bachman DCC. I jeśli się na tym nie znasz, polecam, aby Twój pierwszy pociąg DCC był kompletnym zestawem zakupionym od Bachmanna. Upewnij się, że jest to "DCC Sound Equipped".

Jest najlepszy, ponieważ:
1) Wszystko jest kompatybilne.
2) Do konfiguracji nie są potrzebne żadne narzędzia.
3) Jest to zdecydowanie najlepszy kontroler do zmiany adresu nowej lokomotywy.
4) Utrudnia dzieciom zepsucie go przez wciskanie niewłaściwych przycisków.

Jest najgorszy, ponieważ:
1) Nie ma ekranu
2) Może wykonywać tylko 10 pierwszych funkcji
3) Prawie nie programuje CV.
4) I, co zaskakujące, jest najdroższy, jeśli kupuje się go osobno.

Moja rada? Zacznij od tego, ale nie kupuj innego. W przypadku lokomotyw podstawowych robi wszystko, czego potrzebujesz. Nie możesz przejść do lepszego systemu z nim.
Mam go i moją jedyną skargą jest to, że nie ma zacisków akcesoriów. Musiałem do tego użyć innego transformatora.
 
To tylko pożywka dla myśli. Kupiłem Digitrax Chief w latach 90-tych, który działa do dziś, zmodernizowałem do dupleksu, dodałem adapter Wi-Fi itp. Pomyślałem, że spróbuję ESu Cab Control. To bardzo fajny system, współpracuje z JMRI, ale uznałem, że przepustnica jest bardzo ciężka na końcu przepustnicy i zawsze miałem wrażenie, że zaraz wypadnie mi z ręki. Kolejną rzeczą, która mi się nie podobała, był płaski panel interfejsu, bez przycisków musiałem patrzeć na kontroler. Podczas gdy kontroler z przyciskami mogę znaleźć je dotykiem.
 
To tylko pożywka dla myśli. Kupiłem Digitrax Chief w latach 90-tych, który działa do dziś, zmodernizowałem do dupleksu, dodałem adapter WiFi itp. Pomyślałem, że wypróbuję ESu Cab Control. To bardzo fajny system, współpracuje z JMRI, ale uznałem, że przepustnica jest bardzo ciężka na końcu przepustnicy i zawsze miałem wrażenie, że zaraz wypadnie mi z ręki. Kolejna rzecz, która mi się nie podobała, to płaski panel interfejsu, bez przycisków musiałem patrzeć na kontroler. Podczas gdy kontroler z przyciskami mogę znaleźć je po omacku.
Dobrze wiedzieć. Prawdopodobnie i tak przejdę do przodu z tym zakupem. Mam nadzieję, że fakt, że nie mam żadnego wcześniejszego doświadczenia w trzymaniu przepustnicy, nie pozwoli mi nawet porównać. Wolę elegancki wygląd i nie przeszkadza mi brak przycisków, które można uzyskać w innych przepustnicach. Znowu myślę, że fakt, że nie mam wcześniejszego doświadczenia, pomaga. Po prostu się tego nauczę.

A teraz, powód, dla którego napisałem, to naprawdę zapytać, jak udało Ci się połączyć z JMRI? Widziałem (niewiele) kilka różnych sposobów, aby to zrobić. Jestem ciekaw, jak to zrobiłeś. Czy przeszedłeś przez LocoNet?
 
Nie, użyłem połączenia Ethernet. Przeprowadziłem się około rok temu i wszystko musiało trafić do magazynu. Więc trochę mgliście pamiętam szczegóły. Użyłem programu o nazwie Angry IP scanner, aby ustalić adres IP ESu, a potem wystarczyło skonfigurować JMRI.
 
Moim najlepszym rozwiązaniem jest stacja komend ESU. Mam jedną, ale powodzenia w znalezieniu taniej. Do prostego dcc zgadzam się, że EZ sound robi robotę, ale jeśli chcesz mieć większą kontrolę i wkrótce będziesz chciał! wtedy potrzebny jest lepszy kontroler. Ale do krążenia wokół choinki EZ sound by się sprawdził.


Uwielbiam to, jak mogę sterować 2 pociągami jednocześnie, a także mieć możliwość dodania darmowych internetowych kontrolerów telefonicznych dla większej liczby pociągów lub ESU sprzedaje mobilną wersję dodatkową (znowu nie tanio) i tak, JMRI może ją znaleźć za pośrednictwem połączeń Wi-Fi/Ethernet i można programować na torze głównym (w obie strony, czyta i zapisuje na torze głównym!) lub używać jej jako dodatkowego kontrolera dla innego pociągu.
Możesz także dodać pobrane lub własne (190x40) zdjęcia swojej lokomotywy, aby móc wizualnie określić, którą z nich kontrolujesz, co sprawia, że obsługa jest dziecinnie prosta.
Kolejną przydatną funkcją jest railcom plus, gdzie jeśli umieścisz dekoder dźwiękowy pociągu, mapuje on wszystkie funkcje na ładne, łatwe do zobaczenia zdjęcia funkcji automatycznie.
W przypadku innych dekoderów wystarczy ręcznie zaprogramować zdjęcia funkcji dla pociągu, co nie jest dużym problemem.
Używam również funkcji układu torów dla moich zwrotnic i akcesoriów torowych, łatwo włączać zwrotnice i akcesoria za pomocą sterowania dotykowego.

Moje 2 centy.
 
Myślę o przejściu na system ESU ECoS. Myślę, że jest on lepiej dostosowany do europejskiej kolei, ale NCE nigdy nie sprawiło mi żadnych problemów (z wyjątkiem kiepskiego pokrętła regulacji prędkości). Dużo €€€ też. Wciąż się nad tym zastanawiam. Ma wiele zalet jako zaawansowany kontroler i jest wyposażony w Wi-Fi do dodania bezprzewodowego kontrolera kabiny.

Jest też kontroler Wi-Fi, który nie jest tak uciążliwy jak pełna konsola ECoS, o którym też myślę. Jest o około €200,00 tańszy niż model konsoli i w pełni kompatybilny z ECoS.

Te dwa systemy zapewniają również pojemność 7A out of the box.

ECoS:

Image


ECoS Mobil Control

Image
Używam sterowania poleceniami i sterowania mobilnego dla dodatkowych pociągów w moich amerykańskich pociągach, wszystkie Loksound i uwielbiam to, jeśli możesz sobie na to pozwolić, najlepszy wybór!
 
Zacząłem od Roco z21start -- "białego" pudełka i towarzyszącego mu routera TPLink (wciąż używam go do programowania na górze).

Potem znalazłem używany Digikeijs DR5000 za pół ceny na ebayu i spróbowałem, ponieważ używa tej samej aplikacji z21, co system z21start. Kosztowało mnie to 108 dolarów... spróbuj znaleźć tańszy, kompletny, uniwersalny kontroler sprzętowy dcc w innym miejscu za tę cenę!

Teraz myślę o dodaniu ulepszenia Wi-Fi YaMoRC YD9401 dla DR5000, gdy stanie się dostępne około kwietnia. Wygląda na łatwe do zainstalowania.

Stacja komend YaMoRC YD-7001, która wkrótce się ukaże, również będzie korzystać z aplikacji z21. (Zestaw YD 9401 powyżej faktycznie "ulepsza" DR5000 "do" odpowiednika YD-7001).

Co jest "wspólnego" we wszystkich tych rzeczach, jest kluczowe dla "mojego doświadczenia dcc":
Aplikacja Roco z21.
Jest BEZPŁATNA -- pobieranie i korzystanie z niej jest całkowicie bezpłatne.
Dostępna na Androida lub iOS i działa na każdym smartfonie lub tablecie.

Wszystkie powyższe "pudełka" sprzętowe mogą z niej korzystać -- kompatybilność z21 jest wbudowana w sprzęt.

Jeszcze raz... wszystko jest "w aplikacji".
Właściwy interfejs użytkownika (do konfiguracji, uruchamiania, programowania) jest tym, co "tworzy doświadczenie" z dcc. To różnica między intuicyjną łatwością użytkowania a koniecznością walki tylko po to, by "rozpocząć podstawy".

Nigdy nie musiałem przeglądać żadnych instrukcji, aby to wszystko działało.
Tylko kilka filmów z YouTube, kilka wskazówek online i reszta "po prostu sam to rozgryź".

I... starzenie się, wzrok już nie ten sam... posiadanie tabletu do uruchamiania tego ułatwia widzenie!
View attachment 600752
Podoba mi się ten pomysł, ale lubię pokrętło, może jestem ze starej szkoły.
 
Jamos opublikował:
"Moim najlepszym jest stacja ESU Command, mam jedną, ale powodzenia w znalezieniu taniej"

EGADS!
$700... tylko za jednostkę sterującą?

Jeśli miałbyś użyć Digikeijs DR5000, twój "koszt" za jednostkę sterującą wyniósłby... $0.

To dlatego, że każdy smartfon lub tablet, który już masz, wykona zadanie.
Z moim (DR5000 lub Roco z21start) mogę nawet używać BARDZO STAREGO Samsunga "Galaxy player" -- który nie jest telefonem ani nawet pełnoprawnym tabletem z Androidem, tylko starym odtwarzaczem muzyki, który uruchamia Androida. Ale WCIĄŻ URUCHAMIA oprogramowanie z21 i łączy się przez Wi-Fi -- więc może sterować i programować moje silniki.

Ponieważ dostałem mój DR5000 używany ($108), prawdopodobnie mam najtańszy system dcc w Ameryce!
A ja rzucam wyzwanie każdemu członkowi forum w konkursie side-by-side, aby zobaczyć, który z nich może łatwiej wykonywać typowe zadania dcc...
 
Jamos napisał:
"Moim najlepszym jest stacja ESU Command, mam jedną, ale powodzenia w znalezieniu taniej"

EGADS!
$700... tylko za jednostkę sterującą?

Jeśli miałbyś użyć Digikeijs DR5000, twój "koszt" za jednostkę sterującą wyniósłby... $0.

To dlatego, że każdy smartfon lub tablet, który już masz, wykona zadanie.
Z moim (DR5000 lub Roco z21start) mogę nawet używać BARDZO STAREGO Samsunga "Galaxy player" -- który nie jest telefonem ani nawet pełnoprawnym tabletem z Androidem, tylko starym odtwarzaczem muzyki, który uruchamia Androida. Ale WCIĄŻ URUCHAMIA oprogramowanie z21 i łączy się przez Wi-Fi -- więc może sterować i programować moje silniki.

Ponieważ dostałem mój DR5000 używany ($108), prawdopodobnie mam najtańszy system dcc w Ameryce!
I rzucam wyzwanie każdemu członkowi forum w konkursie side-by-side, aby zobaczyć, który z nich może łatwiej wykonywać typowe zadania dcc...
Zgadzam się z tobą i tak, Ecos jest również poza moim budżetem, ale tego, czego nie możesz zmierzyć, to fakt, że niektórzy ludzie są gotowi płacić za dzwonki i gwizdki. Jeśli ściśle porównujesz "powszechne" zadania, cóż, to naprawdę nie jest porównanie. Spójrz na dzwonki i gwizdki, aby ustalić, czy są tego warte. Jeśli nie, nie będziesz jedyny.
 
Myślę, że zakwalifikowałem moją odpowiedź w ten sposób, że jest bardzo droga. Ale to coś więcej niż tylko kontroler. Railcom plus i wykrywanie bloków itp. wbudowane z pokrętłem, a nie sterowaniem dotykowym prędkości, które można uzyskać za pomocą tabletu lub telefonu. A cena jest teraz około dwa razy wyższa niż to, co zapłaciłeś za to około 227 dolarów. Również kiedy kupiłem moją stację dowodzenia ESU, kosztowała 475 dolarów, ale to było 5 lat temu lol..
 
Zgadzam się z tobą i tak, Ecos jest poza moim budżetem, ale tego, czego nie można zmierzyć, to fakt, że niektórzy ludzie są gotowi płacić za dodatki. Jeśli ściśle porównujesz "powszechne" zadania, cóż, to naprawdę nie jest porównanie. Spójrz na dodatki, aby ustalić, czy są tego warte. Jeśli nie, nie będziesz jedyny.
Dla typowych zadań ładny powercab dobrze wykonuje zadanie za około 70$.
 
21 - 40 of 48 Posts